HTML

zsanettewellness

Minőségi életmódra váltás, személyi edzés, rekreáció, fitness, wellness, vegán életmód, elsősorban vegán táplálkozási tanácsadás, receptek. További írásaimért látogass el a JÓGÁZDA: www.zsanettejoga.blog.hu STROKE. www.zsanettestroke.blog.hu

Friss topikok

  • Zsanette: @Jerry Garcia: Kedves Jerry, Köszönöm bejegyzésed! Hosszú, sokrétű kérdéseid vannak, amit itt nem... (2011.11.06. 22:01) A SEJTEK ZSÍRTARTALMA CSÖKKENTHETŐ
  • Köxiblog: @Zsanette: Köszönöm szépen a válaszodat. Próbálkozom. Jó egészséget és sok sikert kívánok. Feri (2011.04.13. 17:24) SPORT : JÓGA
  • Zsanette: @Fogyás: Válasz érkezett kommentedre! (2010.09.06. 21:01) ÉLETMÓD: 90 NAPOS DIÉTA

Linkblog

2010.06.08. 13:26 Zsanette

SPORT : JÓGA

Jógázzunk minden nap!

 

Miután a legelső jógaóráról az egyetemen kizavart a tanárom, felháborodva fordultam osztálytársnőmhöz, dúlva fúlva, hogy mit képzel magáról ez az ember! Ő pedig egy jógatanárnőként lévén a következőket mondta nekem,  idézem: - " Jógázni jó, megvédi az egészséged, segít megelőzni a betegségek kialakulását, meggyógyít a betegségből, széppé, energikussá, erőssé, nyúlékonnyá, kitartóvá, ellenállóbbá tesz. Egyensúlyt teremt az egész testedben. Egyszerre hat a testre, gondolkodásra és a lélekre.  Helyreállítja a testben a rosszul működő dolgokat."

A jógik erősek, nemcsak testi erejükben, de lelkileg és szellemileg is!

10 évvel ezelőtt még nem hittem ezt el! SŐT! Kinevettem a jógázókat. " De hiszen Ők csak pihengetnek és nyújtogatnak, ugyan már, egyik sem tudna végigcsinálni egy atlétikai edzést, úszást, kerékpárt értettem a versenysportra ezt a kijelentést! "

Tapasztalat híján érthető volt eme hozzáállásom a jógához. Mint ugye sok más embernek is ugyanez a véleménye, sajnos! Ismeretlenség és tapasztalat nélkül alkotjuk a véleményünket! Nem szabad!

Negatív hozzáállásom ellenére márcsakazértis kipróbáltam jógázni!

Annyira megtetszett, hogy vettem is gyorsan 3 kazettát, nem sokkal később dvd - éket kezdtem el gyűjteni! Jógamegszállott lettem! Annyira megtetszett és annyira jól éreztem magam tőle, hogy az autómatikusan pár nap alatt beleolvadt a mindennapi életembe.

A dvd - éket a tanári órákra követték. Egyre többet és többet tudtam meg róla.

A jóga beletartozik a mindennapi életritmusomba. Jógaéletmódot folytatok és  nincsen nap, hogy ne gyakorolnám azt! Jógázni mindenhol lehet, mindenkor. Ha csak leülsz 3 - 5 lélegzetvételre, eszel, hanyattfekszel a padlón, utazol a buszon, fogat mosol, főzöl, mozizol…. Mindenhol mindenkor jógázhatsz! Ki tudatosan él, ez mindenki számára egy igazán egyszerű feladat.

Miben volt segítségemre a jóga?

  • Segített felépülni a stroke - ból, az egész testemre hatott.
  • Segített elmúlasztani a térd és hátfájásom. Jobb mint a masszázs, személy szerint még az úszásnál is hatásosabbnak érzem.
  • Megerősítette a térdem
  • Növelte az állóképességem és az ellenállóképességem.
  • Fegyelemre, kitartásra, odafigyelésre, szeretetre, törődésre, együttérzésre, türelemre, lágyságra nevelt.
  • Beállította az ideális testsúlyom. Elősegítette tehát az ideális testsúly elérését.
  • Helyreállította kizökkent egyensúlyt a testemben.
  • És végül de nem utolsó sorban, a jóga mindig ott van ha szükségem van némi erőre, ellazulásra, feltöltődésre, jókedvre.

Mindenki jógázhat, igen, azt már célszerű egészen kisgyermek korban elkezdeni és abba nem hagyni a halig!

Olcsón és gyorsan gyógyít. Ha részévé válik a mindennapjaidnak az biztos, hogy te is el fogod kerülni az orvosakat, a kórházat.

Van egy de is azért a háttérben!

Mert itt is igaz az a mondás, hogy - " Nem elég csak jógázni, de jól is kell ám hozzá étkezni!" Étkezés és jóga. Azaz testgyakorlás és táplálkozás együttesen!

Hogyan étkezz a jógában?
Csak természetesen! Vegán, de lehetőleg vegetáriánus módon. Itt érdemes megemlíteni, hogy egyes jógik azért fogyasztanak időnként, vagy rendszeresen is húsféléket. Főleg az indiaiak!

Azért törekedjünk legalább az egészséges ételek kiválasztására, ha már vannak kik nem mondanak le az állatevésről!

Kívánom, hogy neked is váljon a jóga mindennapi tevékenységeddé és űzd azt életed végéig!

Sporttársi üdvözlettel!
Zsemlye Zsanette
Sport és gerinc jóga oktató, Személyi edz
0630 200 6870
www.zsanettewellness.hu
zsanettewellness@yahoo.com

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zsanettewellness.blog.hu/api/trackback/id/tr112065556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Köxiblog 2011.04.13. 11:13:08

Szia Zsanett!

Nekem most volt agyvérzésem. A bal agyféltekében 2 cm-en bevérzett egy ér. Jobb lábamra nem tudtam ráállni. Egy hét neurológia után járókerettel tudtam már járni és két hét rehab után már a botot is leraktam. Valószínű, hogy egy enyhébb változatot kaptam meg. Most itthon vagyok. Lassú az épülés. Hamar elfáradok. A frontok is hatnak. Gondolom, hogy a viszonylag gyors "talpraállás" annak is köszönhető, hogy három évet kung fuztam, 10-et tajcsiztam, és az utóbbi négy évben Himalaya jógát tanulok. A testtudatosság és a kitűnő gyógytornász segített. Kérdésem az, hogy a váltott orrlyukú légzés mennyire ajánlott ilyen esetben, és milyen gyakorlatokat tanácsolsz. Az oktatómtól is meg fogom kérdezni, de neked sajnos volt egy hasonló megélésed, így ezért kérdezlek Téged! Válaszodat köszönöm.
Feri

Zsanette · http://www.zsanettewellness.hu 2011.04.13. 11:18:54

@Köxiblog: SZIA
NEM SAJNOS, HOGY VOLT NEKEM, AZÓTA JÓ AZ ÉLETEM.
VÉGRE ÉRTELMESEN ÉLEK!
JÓ A LÉGZÉS. DE EGYÉNIEK VAGYUNK, PRÓBÁLD KI ÉS HA NEM JÓ NEKED HAGYD EL!MINDENNEL ÍGY TÉGY.CSAK ÜGYESEN, FEL A FEJJEL ÉS MENJ TOVÁBB!

Köxiblog 2011.04.13. 17:24:42

@Zsanette: Köszönöm szépen a válaszodat. Próbálkozom. Jó egészséget és sok sikert kívánok.
Feri
süti beállítások módosítása